Natural Dental / Betétek (INLAY, ONLAY)

BETÉTEK (INLAY, ONLAY)

Az inlay fogpótlás, fogtechnikai tömés

• Az inlay ( egyfajta fogpótlás, sokan úgy ismerik: fogtechnikai tömés) olyan ragasztott betét vagy tömés, melyek a hiányzó fogszövetet pótolják. A preparált fogról készített lenyomat alapján az inlay-t fogtechnikusaink készítik el (hasonlóan a koronákhoz) és szilárd állapotban beragasztással kerülnek az üregbe. Három fajtát különböztetünk meg: inlayek (betétek), onlayek (kiterjesztett betétek) és overlayek (borító-betétek) és ahogy mindhárom esetben eltérő az alkalmazott technika, így az árak is mások.

Az inlay készülhet fémekből (pl. aranyból) vagy esztétikus anyagokból (kerámia). A betétek egyik nagy előnye a töméssel szemben, hogy mivel fogtechnikai laboratóriumban készülnek, precízebb kialakításukkal jobban helyreállítják a fog anatómiai formáját és funkcióját, azaz a rágóképességet.

A nagyméretű szuvasodásoknál fogbetét, legyen az onlay vagy inlay készítése javasolt, valamint még nagy kiterjedésű amalgám tömés cseréjekor illetve gyökérkezelt fogak fedésére. Egyik nagy előnye, hogy alkalmazásával a megmaradt fogszövet megmenthető, megtartható.
Készülhet még esztétikai okokból, pl. ha a rágófelszín elszíneződött, vagy a fog formailag nem megfelelő, rágófunkciója nem kielégítő. Pácienseink véleménye szerint az esztétikai megjelenésének és funkcionalitásának hála az alacsony ár nincs arányban az elért eredmény minőségével, ezért is tartozik a keresett szolgáltatásaink közé.

A betétek egy hiányzó fog pótlásában is segíthetnek, amikor a pótlást a szomszédos fogakban lévő betétek tartják (inlay fogpótlás elhorgonyzott hidak).

A lenyomat vétel után fogtechnikusunk elkészíti a pontosan illeszkedő inlay fogpótlást (betétet), majd a megbeszélt időpontban fogorvosunk egy speciális ragasztóval rögzíti. A fogtechnikusaink által készített tömések sokkal esztétikusabbak és „élethűen" utánozzák az eredeti fog barázdarendszerét, így megéri a ráfordított összeget.

Előnyei:
• bármilyen fogszín színárnyalat utánozható
• rendkívül pontosan illeszkedik ez eredeti, megmaradt foghoz
• allergiamentes
• kifejezetten ajánlott az amalgámtömések helyettesítésére
• kopásálló, nem törik, nem színeződik el
• élettartalma többszöröse a hagyományos töméseknek
kedvező árak

Készülhet: kerámiából, aranyból, grádiából (mikrokerámia kompozit).