Szájhigiénés kezelések

A fogak elvesztéséhez vezető fogágybetegségek egyik fontos kiváltó tényezője a fogkő. A fogkő elmeszesedett lepedék, amely erősen tapad a fog felszínéhez, valamint a fogpótlásokhoz is. Az ínyszélhez viszonyítva megkülönböztetünk íny feletti, és íny alatti fogkövet. A plakkban található baktériumok toxint termelnek, melyek a környező szövetek károsodását okozzák. A gyulladás súlyosbodásával krónikus ínygyulladás alakul ki. Ha a gyulladás a fogágy mélyebb szöveteire terjed, az íny sorvadásához, majd csontpusztuláshoz, végül a fogak elvesztéséhez vezet.

A fogkőeltávolítás, azaz a depurálás során a fogak íny feletti és íny alatti felszíneiről mechanikai eszközökkel – ultrahangos depurátorral – eltávolítjuk a lepedéket és a fogkövet. Az ultrahangos fogkőeltávolítás során az ultrahang finoman lerobbantja a fogköveket, de nem károsítja a zománcot, mivel annak anyaga jóval keményebb, mint a fogkőé. A depurálás célja az ínygyulladás megszüntetése, valamint a gyulladás következtében létrejövő tapadásveszteség további előrehaladásának megállítása azáltal, hogy a gyulladásért felelős baktériumokat eltávolítjuk. A polírozás során a fog felszínéről eltávolítjuk a különböző lerakódásokat és elszíneződéseket.

A hagyományos ultrahangos fogkőeltávolítás helyett, ma már lehetőség van az úgynevezett Air-Brush sópolírozásra, mellyel még finomabban lesimíthatóak a szűk fogközök is, ami természetes fogfehérítő hatású.

A sópolírozás közben használt készülék finom őrlésű, ízesített sópor, víz és levegő elegyét fújja nagy nyomással a fogak felszínére és azok közé, így teljesen simává és csillogóvá varázsolja a fogfelszínt. Folyamat közben a sószemcsék a felülethez érve elegyengetik az érdes részeket és megszűnik a fog elszíneződése is, ennek eredményeként akár két árnyalattal is fehérebbé válhat a fogazat. A sópolírozás másik előnye, hogy a lepedék okozta rossz szájíz és kellemetlen lehelet is megszűnik. Az eredmény nagyon szembetűnő, a kezelésnek köszönhetően a szájüreg és a fogak egészségesebbek lesznek és esztétikusabb látványt nyújtanak.

A sópolírozást a már jól bevált és megbízható EMS Air- Flow profilaxiás homokfúvó végzi. Nevét az általa használt nagy mennyiségű és igen apró szemcsékről kapta, épp olyan mintha a sivatag homokját használnánk. A készülék előnyei közé tartozik csiszolási finomsága és polírozó képessége, ami a sivatagi homok porszemjeire is jellemző. Pácienseink számára, az EMS Air Flow használatával ugyanazt a simaságot és polírozott fényességet tudjuk biztosítani, mint ami a sivatagban található kövek esetében figyelhető meg.

Ennek köszönhetően a fogak felszínén többé nem tud megtapadni sem a lepedék, sem a baktériumok. Betartva a szükséges szájhigiéniás tanácsokat, a kezelést követően hosszú éveken át egészséges és szép fogazattal rendelkezhet páciensünk, nem kell a fogkőképződéstől, a fogágy, valamint a fogzománc gyengülésétől tartania. Éppen ezért minden, fogkő eltávolításon részt vett páciensünk számára ajánljuk ezen szolgáltatásunk elvégzését is.

A Natural Dental Buda és Pest fogászati rendelőnkben is elérhető ez a szolgáltatás!