Natural Dental / Szájsebészet / Bölcsességfog eltávolítás (egyszerű beavatkozással)

BÖLCSESSÉGFOG ELTÁVOLÍTÁSA (EGYSZERŰ BEAVATKOZÁSSAL)

Fogorvosi rendelőnkben a bölcsességfog eltávolítása csakis indokolt esetekben történik meg, melyet a legegyszerűbb, várhatóan a legkevesebb következménnyel együtt járó és a legrövidebb ideig tartó módszer által végezzük el. A fog eltávolítása egyszerű, műtét nélküli beavatkozás, ha egyszerű alapeszközökkel távolítjuk el a problémás és fájdalmakat okozó fogat.

A műveletnek több oka is lehet, de leggyakrabban a rendellenes növekedést, előre törést tapasztjuk pácienseinél, aminek a helyhiány az oka, vagyis nem tudnak tökéletes módon előretörni a fogsorban. Ennek következtében nehezen elérhetővé és tisztíthatóvá válnak, ami további gondokhoz vezet az idő múlásával, és ilyen helyzetekben szoktuk javasolni a bölcsességfog eltávolítását.

A beavatkozás előtti étkezés szükségességét vagy épp tiltását mindig a kezelés módja határozza meg. Ha a páciens végig éber állapotban van a foggyökér eltávolítás során, akkor javasolni szoktuk az előtte történő étkezést. Ennek oka, hogy az eljárás közben helyi érzéstelenítést alkalmazunk, ami csak az adott területre fejti ki hatását, miáltal az eljárás fájdalommentes lesz.

A bölcsességfog eltávolítását  követően pedig még 2-3 órán át tart az érzéstelenítő hatása, ezáltal rágás következtében a száj lágy részét sérülés érheti. Ha előzetesen a páciens éber szedációt igényel a beavatkozás időtartamára, akkor az altatóorvos utasítása alapján tilos a beavatkozás előtti étkezés. Fontos tudni, hogy a műtét utolsó szakaszában öltéseket helyezünk be a sebek megfelelő zárása érdekében, illetve azon páciensek esetében is, akik vérzékenységre hajlamosak.

A  szájsebészeti beavatkozást követő 6-14 nap elteltével visszavárjuk pácienseinket a varratok eltávolítása céljából.

Az invazív, vagyis szúrás vagy vágás által történő beavatkozásoknál, így a bölcsességfog eltávolítása szájsebészeti beavatkozások esetében is némi kockázattal jár az eljárás, mint például a szomszédos fogak sérülése, amiről előzetesen úgy szóban, mint írásban tájékoztatást nyújtanak kezelőorvosaink.

A bölcsességfog eltávolítása beavatkozás utáni teendők

A gyors és kielégítő sebgyógyulás alapfeltétele a stabil véralvadék kialakulása, ezért tilos a seb öblögetése és szívogatása.

A bölcsességfog eltávolítása közben, a helyi érzéstelenítés következtében az ideg ingerületvezetése időszakosan kikapcsol az adott területen, ennek hatására a beavatkozást követő 2-4 órában a zsibbadás általános jelenséggé válik, ezért száj lágy részének megóvása érdekében, az adott időtartam alatt nem ajánlott semmilyen étel fogyasztása.

A  szájsebészeti eljárás utáni 2-3 napban kerülendő a dohányzás, az alkohol, az apró magvas ételek, valamint a különféle tejtermékek fogyasztása is.

A száj és az adott terület tisztítását tekintve az adott napon csak nagyon óvatosan javasoljuk, de következő napon puha sörtéjű fogkefe és fogrém, valamint szájfertőtlenítő többszöri használata ajánlott.

Nagyobb mértékű szájsebészeti beavatkozást követően arcduzzanat megjelenése tapasztalható. Ennek megszűntetésére 1-2 napon át, külsőleg történő, szakaszos jegelést javasolunk. A gyógyulási periódus ideje alatt szükség esetén a fájdalomcsillapítót vagy az antibiotikum receptet felírjuk pácienseinknek. Abban az esetben, ha a páciens olyan dolgokat tapasztal, amik eltérnek az orvosunk által leírtaktól, mint például szivárgó vérzés vagy állandó erős fájdalom, rendelőnk mihamarabbi felkeresése ajánlott, hogy a lehető leggyorsabban segítségére lehessünk.

Szolgáltatásaink közül: Fogászat,Szájsebészet