Vérzik a fogínye fogmosáskor?

A fogmosás során vérző fogíny fogínyelváltozásra utalhat
A fogínyelváltozás egy általánosan jelentkező probléma, amit a foglepedék kialakulása a fogakon állandóan képződő ragadós baktériumfilm okoz.

Ha a lepedéket nem sikerül elég hamar eltávolítani, akkor a lepedéket képző baktériumok által termelt méreganyagok (toxin) miatt a fogíny megduzzad és érzékennyé válik. Ezt nevezzük ínygyulladásnak. A vérző fogíny a fogínygyulladás jele lehet: ez a lepedékképző baktériumok elszaporodásának köszönhető.

Ha a lepedéket alkotó baktériumokat nem sikerül eltávolítani, a gyulladás átterjedhet a fogágyra is. Ez végső soron a fogíny visszahúzódását és a fog kihullását okozza.

A fogínygyulladás (parodontitis) jele: a fogak  körül az íny  vörössé válik és megduzzad, elkezd visszahúzódni, fogmosás során gyakran vérezhet. Ennek következménye, hogy fogai egyre hosszabban fognak látszódni. A vérzés evés közben is jelentkezhet. Az ínye és a fogai között kisebb tasakok alakulnak ki. Ha ezeket nem kezeltetjük, akkor ezek a tasakok tovább mélyülnek és a tartós ínygyulladás vissza már nem fordítható fogágygyulladáshoz vezethet. Fogorvosának tanácsai segítségével megakadályozhatja, hogy ínygyulladása rosszabbá váljon.

Amit tehet:

• Rendszeresen és alaposan mosson fogat!
  • Rendszeresen keresse fel fogorvosát vagy szájhigiénikusát!
  • Azonnal jelezze, ha bármilyen probléma van fogaival vagy ínyével
  • Naponta kétszer, legalább 2 percig fluoridos fogkrémmel
  • Használjon kisfejű és lágy keres sörtéjű fogkefét
  • Használjon antibakteriális, fluoridos szájvizet