Bölcsességfog eltávolítása (egyszerű beavatkozással)

Fogászati rendelőnkben a bölcsességfog eltávolítása csakis indokolt esetben történik. Az eltávolítást a legegyszerűbb, várhatóan a legkevesebb következménnyel járó és a legrövidebb ideig tartó módszerrel végezzük. A fog eltávolítása egyszerű, műtét nélküli beavatkozás, ha egyszerű alapeszközökkel távolítjuk el a problémás és fájdalmat okozó fogat.

A műveletnek több oka lehet, de leggyakoribb a rendellenes növekedés,  az előre törés, aminek helyhiány az oka, vagyis nem tudnak tökéletesen előretörni a fogsorban. Ennek következtében nehezen elérhető és tisztítható, ami az idő múlásával további gondokhoz vezet. A fenti helyzetekben javasoljuk a bölcsességfog eltávolítását.

A beavatkozás előtti étkezés szükségességét vagy épp tiltását mindig a kezelés módja határozza meg. Ha a páciens végig éber állapotban van a foggyökér eltávolítás során, akkor javasolt az előtte történő étkezés. Ennek oka, hogy az eljárás közben helyi érzéstelenítést alkalmazunk, ami csak az adott területre fejti ki hatását, ezáltal az eljárás fájdalommentes lesz.

A bölcsességfog eltávolítását  követően még 2-3 órán át tart az érzéstelenítő hatása, ezáltal rágás közben a száj lágy részei megsérülhetnek.

Ha a páciens éber szedációt igényel a beavatkozás időtartamára, akkor az altatófogorvos utasítása alapján tilos a beavatkozás előtti étkezés. Fontos tudni, hogy a műtét utolsó szakaszában öltések kerülnek be a sebek megfelelő zárása érdekében. Ez az eljárás a vérszegénységre hajlamos páciensek esetében is.

szájsebészeti beavatkozást követő 6-14 nap elteltével visszavárjuk pácienseinket a varratok eltávolítása céljából.

Az invazív, vagyis szúrás/vágás által történő beavatkozásoknál, így a bölcsességfog eltávolítása szájsebészeti beavatkozások esetében is némi kockázattal jár az eljárás, mint például a szomszédos fogak sérülése, amiről előzetesen úgy szóban, mint írásban tájékoztatást nyújtanak kezelőfogorvosaink.

A bölcsességfog eltávolítása utáni teendők

A gyors és kielégítő sebgyógyulás alapfeltétele a stabil véralvadék kialakulása, ezért tilos a seb öblögetése és szívogatása.

A bölcsességfog eltávolítása közben, a helyi érzéstelenítés következtében az ideg ingerületvezetése időszakosan kikapcsol az adott területen, ennek hatására a beavatkozást követő 2-4 órában a zsibbadás általános jelenséggé válik, ezért száj lágy részének megóvása érdekében, az adott időtartam alatt nem ajánlott semmilyen étel fogyasztása.

szájsebészeti eljárás utáni 2-3 napban kerülendő a dohányzás, az alkohol, az apró magvas ételek, valamint a különféle tejtermékek fogyasztása is.

A száj és az adott terület tisztítását az adott napon csak nagyon óvatosan javasoljuk, de következő napon puha sörtéjű fogkefe, fogrém, valamint szájfertőtlenítő többszöri használata ajánlott.

Nagyobb mértékű szájsebészeti beavatkozást követően arcduzzanat tapasztalható. Ennek megszűntetésére 1-2 napon át, külsőleg történő, szakaszos jegelést ajánlunk. Szükség esetén a gyógyulási periódus idejére a megfelelő fájdalomcsillapító vagy antibiotikum receptet szakembereink felírják pácienseinknek.

Abban az esetben, ha a páciens olyan dolgokat tapasztal, amik eltérnek a fogorvosunk által elmondottaktól és leírtaktól, mint például szivárgó vérzés vagy állandó erős fájdalom, fogászati rendelőnk mihamarabbi felkeresése ajánlott, hogy a lehető leggyorsabban segítségére lehessünk.

Fogászati rendelőnkben a bölcsességfog eltávolítása csakis indokolt esetekben történik, melyet a legegyszerűbb, várhatóan a legkevesebb következménnyel járó és a legrövidebb ideig tartó módszerrel végzünk. A fog eltávolítása egyszerű, műtét nélküli beavatkozás, amennyiben egyszerű alapeszközökkel távolítjuk el a problémás és fájdalmakat okozó fogat.

A műveletnek több oka is lehet, de leggyakoribb a rendellenes növekedés, előre törés, aminek helyhiány az oka, vagyis nem tudnak tökéletesen előretörni a fogsorban. Ennek következtében nehezen elérhető és tisztítható, ami az idő múlásával további gondokhoz vezet. A fent leírt helyzetekben javasoljuk a bölcsességfog eltávolítását.

A beavatkozás előtti étkezés szükségességét vagy épp tiltását mindig a kezelés módja határozza meg. Ha a páciens végig éber állapotban van a foggyökér eltávolítás során, akkor javasolni szoktuk az előtte történő étkezést. Ennek oka, hogy az eljárás közben helyi érzéstelenítést alkalmazunk, ami csak az adott területre fejti ki hatását, ezáltal az eljárás fájdalommentes lesz.

A bölcsességfog eltávolítását  követően még 2-3 órán át tart az érzéstelenítő hatása, ezáltal rágás közben a száj lágy része megsérülhet. Ha a páciens éber szedációt igényel a beavatkozás időtartamára, akkor az altatófogorvos utasítása alapján tilos a beavatkozás előtti étkezés. Fontos tudni, hogy a műtét utolsó szakaszában öltések kerülnek be a sebek megfelelő zárása érdekében. Ez az eljárás a vérzékenységre hajlamos páciensek esetében is.

Abban az esetben, ha a páciens olyan dolgokat tapasztal, amik eltérnek a fogorvosunk által elmondottaktól és leírtaktól, mint például szivárgó vérzés vagy állandó erős fájdalom, ajánlott fogászati rendelőnk mihamarabbi felkeresése, hogy a lehető leggyorsabban segítségére lehessünk.