Natural Dental / Szájhigiénés kezelések

SZÁJHIGIÉNÉS KEZELÉSEK

A fogak elvesztéséhez vezető fogágybetegségek egyik fontos kiváltó tényezője a fogkő. A fogkő elmeszesedett lepedék, erősen tapad a fog felszínéhez, valamint a fogpótlásokhoz is.

Megkülönböztetünk az ínyszélhez viszonyítva íny feletti, és íny alatti fogkövet. A plakkban található baktériumok toxint termelnek, melyek a környező szövetek károsodását okozzák. A gyulladás súlyosbodásával krónikus ínygyulladás alakul ki. Ha a gyulladás a fogágy mélyebb szöveteire terjed, az íny sorvadásához, majd csontpusztuláshoz, végül a fogak elvesztéséhez vezet.
A fogkőeltávolítás, azaz a depurálás során a fogak íny feletti és íny alatti felszíneiről mechanikai eszközökkel - ultrahangos depurátorral - eltávolítjuk a lepedéket és a fogkövet. Az ultrahangos fogkőeltávolítás során az ultrahang finoman lerezegteti a fogköveket, de nem károsítja a zománcot, mivel annak anyaga jóval keményebb, mint a fogkőé. A depurálás célja az ínygyulladás megszüntetése, a gyulladás következtében létrejövő tapadásveszteség további előrehaladásának megállítása azáltal, hogy a gyulladásért felelős baktériumokat eltávolítjuk. A polírozás során eltávolítjuk a fog felszínéről a különböző lerakódásokat és elszíneződéseket.

A hagyományos ultrahangos fogkőeltávolítás után ma már lehetőség van elvégezni az úgynevezett Air-Brush sópolírozást, mellyel még finomabban lesimíthatóak a szűk fogközök is, ami természetes fogfehérítő hatású.

Az Air-Brush vagy Air-Flow sópolírozás ("homokfúvás") közben használt készülék finom őrlésű, ízesített sópor, víz és levegő elegyét fújja nagy nyomással a fogak felszínére és azok közé, így teljesen simává és csillogóvá varázsolja a fogfelszínt. Folyamat közben a sószemcsék a felülethez érve elegyengetik az érdes részeket és megszűnik a fog elszíneződése is, miáltal akár két árnyalattal is fehérebbé válhat a fogazat.

A sópolírozás másik előnye, hogy a lepedék okozta rossz szájíz és kellemetlen lehelet is megszűnik. Az eredmény teljesen szembetűnő, a kezelésnek köszönhetően a szájüreg és a fogak egészségesebbek lesznek és esztétikusabb látványt nyújtanak.

Szolgáltatásaink között kínált sópolírozást a már jól bevált és megbízható EMS Air- Flow profilaxiás homokfúvó végzi. Nevét az általa használt nagy mennyiségű és igen apró szemcsékről kapta, épp mintha a sivatag homokját használnánk.

A készülék előnyei közé tartozik csiszolási finomsága és polírozó képessége, ami a sivatagi homok porszemjeire is jellemző. Pácienseink számára, az EMS Air Flow használatával ugyanazt a simaságot és polírozott fényességet tudjuk biztosítani, mint ami a sivatagban található kövek esetében figyelhető meg. Ennek köszönhetően pedig a fogak felszínén nem tud többé megtapadni sem a lepedék, sem pedig a baktériumok.

A kezelést követően, betartva a szükséges szájhigiéniás tanácsokat, hosszú éveken át egészséges és szép fogazattal fog rendelkezni páciensünk, és nem kell tartania a fogkőképződéstől, a fogágy, valamint a fogzománc gyengülésétől. Éppen ezért szoktuk ajánlani minden, fogkő eltávolításon részt vett páciensünk számára.

A Natural Dental Buda és Pest rendelőnkben is elérhető szolgáltatás! Akciós csomagban is elérhető! Fogkőeltávolítás Air Brush sópolírozással 18.000 Ft helyett 12.900 Ft-ért érthető el!