Natural Dental / Megelőző kezelések / Paradontológia / Fogágy gyulladás kezelés lézerrel

FOGÁGY GYULLADÁS KEZELÉSE LÉZERREL

Szolgáltatásaink közül a lézeres kezelést abban az esetben szoktuk alkalmazni, ha a páciens fogágy-gyulladástól szenved, más néven parodontitist állapítunk meg nála. A fogágy-gyulladás mindig ínygyulladásból alakul ki. Bár nem minden ínygyulladásból alakul ki fogágy-gyulladás, ám ha kialakul a betegség, akkor kiterjedhet a fogágy mélyebb szöveteire, a gyökérhártyára és a fogat tartó csontszövetre. Nagyon sok általános szervezeti hajlamosító faktor (diabetes, immunhiányos állapot, örökletes tényezők, dohányzás) felelős az ínyszéli gyulladás mélyre terjedéséért.

Ha az ínyszélekről elkezdődik a gyulladás átterjedése, akkor elsőként a foggyökér falán, az ínyszéli hám lehúzódását lehet észrevenni, úgy nevezett ínytasak alakul ki. Az idő folyamán ezen a területen könnyedén megrekednek az ételmaradékok, ez pedig a dentalis plakk kialakulásához vezet, a fogat körbevéve és beindul a fogkőképződés is. Később pedig az ínytasak fogkőtörmeléket fog tartalmazni, illetve a gyulladt szövetek lakhelyéül szolgál majd. Az egyre növekvő gyulladás következményeként fokozatosan romlik a hámtapadás, a fog tartószövetei pusztulásnak indulnak, és ezt majd a fogak meglazulása, majd a fogak elvesztése követheti.

A fogágy gyulladás lézeres kezelése előtt, minden esetben egy nagyon alapos, mechanikus fogtisztítást végzünk el, ami több lépésből áll. Ezek közül az első az ultrahangos fogkő- eltávolítás, azt követi a zárt kürettálás, valamint a fog polírozása. A lézeres kezelés megkezdésekor érzéstelenítőt adunk a páciensnek, ezáltal válik fájdalommentessé a kezelés. A beavatkozás során egy vékony optikai szálat használunk, ami segítségével a fogtasak mélyére hatolunk és annak nagy teljesítményű lézersugarával elpusztítjuk a tasakban található baktériumokat. Emellett elpárolognak az ott található gyulladt szövetek és serkentjük a regenerációs folyamatokat az optikai szál biostimuláló hatásának segítségével. Egy fog kezelése 30-40 másodpercig tart, viszont ha a teljes fogsor kezelése szükséges, akkor azt szakaszokban, 2-4 alkalomra lebontva végezzük el, melynek oka az érzéstelenítés megfelelő alkalmazása.

A megfelelő eredmény elérése érdekében a fogágy-gyulladás lézeres kezelésének megismétlését szoktuk ajánlani, valamint a gyulladásmentes állapot megtartása érdekében igen fontos a rendszeres fog és szájtisztítás, melyről a kezelés során tájékoztatjuk pácienseinket.