Ezért szabaduljunk meg a fogkőtől

A nem megfelelő fogmosás és a szájhigiéniai hiánya egyaránt a fogkő kialakulásához és elterjedéséhez vezet. A fogkő egy igen vékony, láthatatlan elmeszesedett lepedék, ami erősen tapad a fog felszínéhez és a fogpótláshoz egyaránt. A fogkő a fogak felszínén megjelenő lepedékből, más szóval plakkból alakul ki. Az el nem távolított lepedék ugyanis elmeszesedik, amire egy újabb réteg lepedék rakódik le és meszesedik el, ennek eredményeként a fogkő egyre nagyobb less.A kialakult fogkő nagyban segíti a baktériumok megtelepedését, ami nemcsak kellemetlen szájszagot, de ínygyulladást és fogágybetegséget is okoz.  Ha nem cselekszünk időben a gyulladás átterjed a fogágy mélyebb szőveteire is, ami íny sorvadáshoz, később a fogak elvesztéséhez is vezethet.

Milyen gyakran javasolt fogkőeltávolítás?

A fenti problémák elkerülése érdekében javasolt félévente, évente fogkő eltávolítást, depurálást végezni professzionális szakember segítségével, fogorvosi rendelőben.

Ki végzi a fogkő eltávolítást?

A fogkő eltávolítás, más néven depurálás egy fájdalommentes eljárás, amit képzett dentálhigiénikus végez mindkét fogászati klinikánkon.

A depurálás célja

A depurálás célja jó esetben a fogak egészségének megőrzése, rosszabb esetben az ínygyulladás megszüntetése, valamint a gyulladás következtében létrejövő tapadásveszteség további előrehaladásának megállítása azáltal, hogy a gyulladásért felelős baktériumokat eltávolítjuk.

Hogyan történik a fogkőeltávolítás?

Klinikánkon kétféle módon történhet fogkőeltávolítás.

Az egyik, igencsak elterjedt megoldás a hagyományos ultrahangos fogkőeltávolítás, ami két lépésből áll. Első lépésként az ultrahang finoman lerobbantja a megtapadt fogköveket  a fogfelszínről, a zománc károsítása nélkül. Második lépésként, a polírozás során a fog felszínéről eltávolítjuk a különböző lerakódásokat, szennyeződéseket és elszíneződéseket.

A fogkőeltávolítás másik módja az úgynevezett Air-Brush sópolírozás, mellyel még finomabban lesimíthatóak a szűk fogközök is, ami természetes fogfehérítő hatású.A sópolírozás közben használt készülék finom őrlésű, ízesített sópor, víz és levegő elegyét fújja nagy nyomással a fogak felszínére és azok közé, így teljesen simává és csillogóvá varázsolja a fogfelszínt. Folyamat közben a sószemcsék a felülethez érve elegyengetik az érdes részeket és megszűnik a fog elszíneződése is, ennek eredményeként akár két árnyalattal is fehérebbé válhat a fogazat. A sópolírozás másik előnye, hogy a lepedék okozta rossz szájíz és kellemetlen lehelet is megszűnik. Az eredmény nagyon szembetűnő, a kezelésnek köszönhetően a szájüreg és a fogak egészségesebbek lesznek és esztétikusabb látványt nyújtanak.

Mi a teendő a kezelés után?

A kezelés után a dentálhigiénikus kollegánk segít a megfelelő fogkefeválasztásban és a helyes fogselymezési technika elsajátításában, hogy az elért tiszta állapotot minél tovább fenntarthassák pácienseink.

Kezelési javaslat: fogkő,